Betingelser

Ønsker du eller har du nettopp bestilt en av våre utmerkete menyer?
Her finner du våre betingelser som vil hjelpe deg å få alle info du trenger før og etter leveranse med Alba Catering.

ÅPNINGSTIDER
Kontoret er åpent mandag – fredag 09.00 – 17.00.
Kjøkkenet holder i utgangspunktet åpnet 7 dager i uka og i følge med bestillinger/ behov.
For henvendelser om leveranser/ bestillinger utenom ordrekontorets tid kan dere ta kontakt med vakttelefon nr som finnes på ordre bekreftelse.

BESTILLING
Vi har en minimum av 10 personer per bestilling
(OBS! Italian Dinner Box kan bestilles for minimum 2 og selskapsmeny har en mimimum av 7 personer)

Vi kan gjerne evaluere mindre antall. Ta kontakt med kontoret for en uforpliktende tilbudet!
Bestillingene skal møttas senest 5 virkedager før leveranse og 10 dager før for større anledninger (over 50 personer).
Ved behov kan man sende oppdatering til og med 72 timer før leveranse.
Vi besvarer hver henvendelse så fort som mulig og senest innen 24 timer.
Ta kontakt per epost/ tlf om du får ikke svar innen tidsfrist!

Avbestillingfrist: kl.12 5 virkedager før leveranse eller i.f.m. avtale

LEIE AV KOKK/ SERVITØR
Leie av servitør:        Kr 490,- pr time/ st. (minst 4 timer)
Leie av kokk:             Kr 650,- pr time/ st. (minst 4 timer)
Leie av kokk kommer i tillegg ved bestilling av selskapsmeny eller grillmeny.
Noe unntak kan evalueres.

PRISER OG MVA
Prisene online er inklusive 15% moms og eksklusive leveransekost.
Ved leie av personell (kokk/servitør) eller alkohol bestillinger økes moms automatisk til 25%.

Selskapsmeny eller grillmeny kommer automatisk med leie av kokk tjeneste og derfor med 25% mva.

 

AVBESTILLINGSFRISTER
Bestillingsfrist er 5 virkedager før leveranse.
For større arrangementer (bryllup) er fristen 20 arbeidsdager før arrangement.

Avbestillinger etter fristdato faktureres med 50% av opprinnelig total.
Avbestillinger dagen før eller ved leveransedato faktureres med 100% av opprinnelig total.

LEVERING OG HENTING
Vi leverer innen avtalt tidspunkt, dvs at ved behov kan vi levere innen 1 time før enn ønsket leveranse tidspunkt.
Fra 45 min forsinkelse og utover kan kunden kreve 10% avslag.
Forsinkelser forårsaket av unormale trafikksituasjoner, snø eller feilaktig/manglende oppgitt leveringsadresse, manglende eller feil telefonnummer gir ikke grunnlag for avslag.

Leveranse priser er delt opp i 4 soner:
Sone 1 – Oslo, Bærum
Sone 2 – Nordre Follo
Sone 3 – Ås, Enebakk, Lørenskog, Lillestrøm
Sone 4 – Frogn, Vestby, Moss, Høbol, Askim, Sætre/ Hurum, Drammen, Lier

Vi evaluerer og tilby levering til andre soner etter avtale med kunden.

Man – Fre
8.00 – 17.00
Man – Fre 17.00 – 20.00
Lør – Søn 10.00 – 20.00
Henting av
varer
SONE 1 75,- 150,- 75,-
SONE 2 180,- 280,- 180,-
SONE 3 290,- 390,- 290,-
SONE 4 400,- 500,- 400,-

For leveranse utenfor vanlig tidsramme (08.00-20.00) kan forekomme et tillegg.

Bestillingen kan kunden hente etter avtale på Alba Caterings hovedkjøkkenet v/ NLA Høgskolen (kantine, 2.etasje), Linstows gate 3, 0166 Oslo
eller i en våre pick-up point
– c/o Festutstyr, Ingierveien 2, 1410 Kolbotn
– c/o Cinque Terre Trattoria, Kolsås senter, Rødskiferveien 1, 1352 Kolsås

Kunden har ansvar å sjekke leveransen. Ved feil eller problemer skal Alba Catering kontaktes på tel. 67 42 42 43 eller per på vakt telefon (se bestilling bekreftelse).

MAT VED LEVERING
Kald mat kommer klar til servering på fat som skal ikke returneres.
Ved forespørsel eller behov metal fat eller keramisk skål vil bli brukt og dette må returneres sammen med grønn plastkasser som vil lånes ved transport.

Varm mat er levert i aluminiumsformer og transportert i isoporkasser som holder maten varm inntil 3 timer etter leveranse. Isoporkassene må returneres.

Skadet eller tapt utstyr/ bokser/ fat/ osv faktureres kunden.

RETUR AV UTSTYR
Grønnkassene og isoporkassene som lånes til leveranse skal leveres tilbake til våre lokaler i:
– Oslo, Linstows gate 3, v/ NLA Høgskolen (kantine, 2.etasje)
eller i en våre pick-up point
– c/o Festutstyr, Ingierveien 2, 1410 Kolbotn
– c/o Cinque Terre Trattoria, Kolsås senter, Rødskiferveien 1, 1352 Kolsås
mellom 10.00 og 15.00 innen 3 virkedager etter levering.

Ved leveranse av keramisk fat eller skål, eller andre serverings- eller middagsserviser skal dette returneres sammen med kassene.

Kunden kan bestille henting av utstyr og informasjon om retur må avtales før leveransen er effektuert. Henting vil skje mellom 10.00 og 15.00 på hverdager.

Ekstra kjøring eller skadet/ manglende utstyr/ bokser faktureres kunden.

Utstyr som ikke blir levert tilbake vil bli fakturert følgende:
Grønn plastkasse – kr 100,-/ st
Grå isoporkasser varmekasse – kr 200,-/ st.
Porselen/ plast/ metall fat/ skål – kr 100,-/ st

DEPOSIT
Ved brylluper og andre større arrangementer vil bli spurt en deposit av 30% av estimert total beløp.

BETALING
Privatkundene må betale ved leveranse med kort eller Vipps med mindre annet er avtalt.
Sjåføren er ikke tillatt å levere uten betaling har skjedd.
Ved behov kan vi sende ut en faktura for betaling innen leveringsdato (gaver, osv)

Med bedriftskundene opererer vi med 7 dagers betalingsfrist med mindre annet er avtalt. Faktura begyr kommer i tillegg.
Merking av fakturaer må være avtalt før leveringen har funnet sted.
Ved endring av informasjon på faktura i etterkant av at levering har skjedd tilkommer det et tillegg fakturagebyr på kr 150,-.

Mer nysgjerrig?

Vil du vite mer eller prøvesmake?

Har du spørsmål eller ønsker i forhold til et selskap eller catering? Vil du prøvesmake våre delikatesser, eller vite mer om oss? Ring, kom innom lokalen på Bøndenes Hus i Oppsandveien 3, Ski eller ta kontakt med oss i dag for et uforpliktende tilbud.

KontaktFAQ