Betingelser

Ønsker du eller har du nettopp bestilt en av våre utmerkete menyer?
Her finner du våre betingelser som vil hjelpe deg å få alle info du trenger før og etter leveranse med Alba Catering.

ÅPNINGSTIDER
Kontoret er åpent mandag – fredag 09.00 – 17.00.
Kjøkkenet holder i utgangspunktet åpnet 7 dager i uka og i følge med bestillinger/ behov.
For henvendelser om leveranser/ bestillinger utenom ordrekontorets tid kan dere ta kontakt med vakttelefon nr som finnes på ordre bekreftelse.

BESTILLING
Vi har en minimum av 10 personer per bestilling, men vi kan gjerne evaluere mindre antall. Ta kontakt med kontoret for en uforpliktende tilbudet!
Bestillingene skal møttas senest 5 virkedager før leveranse og 10 dager før for større anledninger (over 50 personer).
Ved behov kan man sende oppdatering til og med 72 timer før leveranse.
Vi besvarer hver henvendelse så fort som mulig og senest innen 24 timer.
Ta kontakt per epost/ tlf om du får ikke svar innen tidsfrist!

Avbestillingfrist: kl.12 5 virkedager før leveranse eller i.f.m. avtale

LEIE AV KOKK/ SERVITØR
Leie av servitør:        Kr 490,- pr time/ st. (minst 4 timer)
Leie av kokk:             Kr 650,- pr time/ st. (minst 4 timer)
Leie av pizza chef:    Kr 650,- pr time/ st. (minst 4 timer)
Leie av kokk kommer i tillegg ved bestilling av selskapsmeny eller grillmeny.

PRISER OG MVA
Prisene online er inklusive 15% moms og eksklusive leveransekost.
Ved leie av personell (kokk/servitør), alkohol eller utleie av våre lokaler økes moms automatisk til 25%.

AVBESTILLINGSFRISTER
Bestillingsfrist er 5 virkedager før leveranse.
For bestillinger av selskapslokaler med cateringtjeneste og større arrangementer (bryllup) er fristen 20 arbeidsdager før arrangement.

Avbestillinger etter fristdato faktureres med 50% av opprinnelig total.
Avbestillinger ved leveransedato faktureres med 100% av opprinnelig total.

LEVERING OG HENTING
Vi leverer innen avtalt tidspunkt, dvs at ved behov kan vi levere innen 1 time før enn ønsket leveranse tidspunkt.
Fra 45 min forsinkelse og utover kan kunden kreve 10% avslag.
Forsinkelser forårsaket av unormale trafikksituasjoner, snø eller feilaktig/manglende oppgitt leveringsadresse, manglende eller feil telefonnummer gir ikke grunnlag
for avslag.

Leveranse priser er delt opp i 4 soner:
Sone 1 – Oslo, Fornebu, Lysaker, Ski, Langhus, Kråkstad
Sone 2 – Oppegård, Ås, Bærum, Asker, Enebakk, Lørenskog
Sone 3 – Lillestrøm, Strømmen, Frogn, Vestby, Moss, Hobøl, Askim, Sætre, Hurum, Drammen
Sone 4 – Andre

Man – Fre
8.00 – 17.00
Man – Fre 17.00 – 20.00
Lør – Søn 10.00 – 20.00
Henting av
varer
SONE 1 75,- 150,- 75,-
SONE 2 180,- 300,- 180,-
SONE 3 400,- 650,- 400,-
SONE 4 ifm avtale ifm avtale ifm avtale

For leveranse i sone 4 eller utenfor vanlig tidsramme (08.00-20.00) kan forekomme et tillegg.

Bestillingen kan kunden hente selv på Alba Caterings hovedkjøkkenet etter avtale.
v/ NLA Høgskolen (kantine, 2.etasje)
Linstows gate 3, 0166 Oslo

Kunden har ansvar å sjekke leveransen. Ved feil eller problemer skal Alba Catering kontaktes på tel. 67 42 42 43 eller per på vakt telefon (se bestilling bekreftelse).

MAT VED LEVERING
Kald mat kommer klar til servering på fat som skal ikke returneres.
Ved forespørsel eller behov metal fat eller keramisk skål vil bli brukt og dette må returneres sammen med grønn plastkasser som vil lånes ved transport.

Varm mat er levert i aluminiumsformer og transportert i isoporkasser som holder maten varm inntil 3 timer etter leveranse. Isoporkassene må returneres.

Skadet eller tapt utstyr/ bokser/ fat/ osv faktureres kunden.

RETUR AV UTSTYR
Grønnkassene og isoporkassene som lånes til leveranse skal leveres tilbake til våre lokaler i:
– Oslo, Linstows gate 3, v/ NLA Høgskolen (kantine, 2.etasje)
– Ski, Oppsandveien 3, v/ Bøndenes Hus selskapslokale
mellom 9.00 og 15.00 innen 3 virkedager etter levering.

Ved leveranse av keramisk fat eller skål, eller andre serverings- eller middagsserviser skal dette returneres sammen med kassene.

Kunden kan bestille henting av utstyr og informasjon om retur må avtales før leveransen er effektuert. Henting vil skje mellom 10.00 og 15.00 på hverdager.

Ekstra kjøring eller skadet/ manglende utstyr/ bokser faktureres kunden.

DEPOSIT
Ved brylluper og andre større arrangementer vil bli spurt en deposit av 30% av estimert total beløp.

BETALING
Betaling skjer med faktura. Her ved siden av finnes det alle info vi trenger til en korrekt faktura. Merking av fakturaer må være avtalt før leveringen har funnet sted.
Ved endring av informasjon på faktura i etterkant av at levering har skjedd tilkommer det
fakturagebyr på kr 150,-.

Med bedriftskundene opererer vi med 7 dagers betalingsfrist med mindre annet er avtalt.

Privatkundene må betale ved leveranse med kort eller Vipps med mindre annet er avtalt.
Sjåføren er ikke tillatt å levere uten betaling har skjedd.

Følgende informasjon trenger vi ved bestilling:
Kundenavn/Bedriftnavn:
Org.nr. (bedrift):
Tel:
E-post:
Leveringsadresse:
Leveringstid:
Fakturaadresse:
Referanse:

Mer nysgjerrig?

Vil du vite mer eller prøvesmake?

Har du spørsmål eller ønsker i forhold til et selskap eller catering? Vil du prøvesmake våre delikatesser, eller vite mer om oss? Ring, kom innom lokalen på Bøndenes Hus i Oppsandveien 3, Ski eller ta kontakt med oss i dag for et uforpliktende tilbud.

KontaktFAQ