Betingelser

For at du skal føle deg trygg når du handler hos oss, så har vi laget noen enkle retningslinjer for gjennomføring av bestillinger via kontaktskjema, mail eller telefon.

ÅPNINGSTIDER
Ordrekontor og kjørekontor holder åpent mandag – fredag 11.00 – 17.00, det er mulig å komme komme innom oss etter avtale.
Kjøkkenets og transportavdelingens åpningstider følger etterspørselen. Alba Catering holder i utgangspunktet stengt helligdager.

MINIMUMSANTALL
Vi har et minimumsantall på 10 personer per meny. Ved antall under dette ber vi dere ta direkte kontakt på telefon 942 34 509 eller epost info@albacatering.no

LEIE AV PERSONELL
Ved bestilling av selskapsmeny kommer det i tillegg leie av kokk, servitører (og hovmester) regnes fra avreise fra vårt kjøkken. Minimum arbeidstid er 3 timer.
Leie av servitør:        Kr 450,- pr time/ st. (minst 4 timer)
Leie av kokk:             Kr 600,- pr time/ st. (minst 4 timer)
Leie av hovmester:   Kr 600,- pr time/ st. (minst 4 timer)
Leie av pizza chef:    Kr 600,- pr time/ st. (minst 4 timer)

BESTILLING
Vi ønsker å motta alle bestillinger tidligst mulig. Ved behov kan enklere endringer og oppdateringer gjøres frem til den faktiske bestillingsfristen. Vi besvarer alle bestillinger/forespørsler fortløpende. Hvis en innsendt bestilling/forespørsel ikke besvares innen 24 timer så må kjøper vennligst kontakte Alba Catering på nytt.

BESTILLINGSFRISTER OG ENDRINGSFRISTER
Ved bestilling av selskapsmenyer og større arrangementer med personell oppfordrer vi kunden til å ta kontakt tidligst mulig. Senest 10 dager før arrangementet.
Ved bestilling av catering og selskapslokaler oppfordrer vi kunden til å ta kontakt tidligst mulig. Senest 5 dager før arrangementet.
Dette gjelder også oppdateringer og endringer av eksisterende bestillinger.

AVBESTILLINGSFRISTER
For catering bestillinger er fristen 10 dager før leveranse/ henting.
Ved avbestilling etter utløpt frist (men før aktuell leveringsdag) faktureres 50% av totalbeløpet.
Ved avbestilling på aktuell leveringsdag faktureres 100 % av totalbeløpet.

For bestillinger av arrangement med cateringtjenesye/ selskapsmenyer og større arrangementer er fristen 2 mnd før arrangement.
Ved avbestilling etter utløpt frist men før aktuell leveringsdag faktureres et administrasjonsgebyr på 2’500,- nok.
Ved avbestilling mindre enn 1 måneder før leiedatoen faktureres 30 % av totalbeløpet.
Ved avbestilling mindre enn 2 uker før leiedatoen faktureres 50% av totalbeløpet.
Ved avbestilling på aktuell leiedag faktureres 100 % av totalbeløpet.

PRISER OG MVA
Levering i Ski/ Langhus/ Kråkstad mellom 09.00-19.00 / 100,- nok
Vi vil hente selv utstyr (for eks. isoporkasser) følgende dag, om mulig sette det utenfør dora eller avtale med oss henting tidspunkten.
Sone 1 / 150,-
Ås, Enebakk, Oppegård, Frogn

Sone 2 / 250,-
Vestby, Askim, Drøbak, Oslo

Sone 3 / 400,-
Nesodden, Skedsmo, Rælingen, Bærum, Lørenskog, Lillestrøm, Strømmen, Asker

Sone 4 / 600,-
Nittedal, Sarpsborg, Fredrikstad, Sørum, Ullensaker, Gjerdrum, Fet, Hurdal, Eidsvoll, Nes, Aurskog-Høland

For leveranse i helgen eller utenfor vanlig tidsramme (09.00-19.00) kan forekomme et tillegg

DEPOSITUM
Ved brylluper og andre omfattende arrangementer betales 30% av estimert total beløp som depositum.

HENTING AV BESTILLING
Det er mulig å hente bestillinger på Alba Caterings hovedkjøkken etter avtale.

Alba Catering AS
c/o Bøndenes Hus
Oppsandveien 3
1400 Ski

PRAKTISKE FORHOLD VED LEVERANSE
Vi anbefaler kjøper å sette leveringstidspunkt opp til en time før selskapet starter. Kald mat kommer ferdiganrettet på fat som kjøper beholder. Det vil være mulig å låne plastkassene som brukes ved transport, hvis kunden ønsker å oppbevare fatene i disse frem til servering.

Varm mat kommer i aluminiumformer pakket i én eller flere isoporkasser. Den holder maten varm i minst to timer etter leveranse. Kjøper beholder emballasjen hvis ikke det er hensiktsmessig at returnere den til oss eller eventuelt avtale henting.

Ved leie av annet utstyr, herunder kaffetermoser og te-termoser, må returnering av tomgods avklares før leveransen har funnet sted.

Skadet eller tapt utstyr/ bokser/ fat/ osv faktureres kunden.

Det er kjøpers ansvar å kontrollere at leveransen samsvarer med ordrebekreftelsen. Ved avvik kontaktes Alba Catering umiddelbart på tel. 94234509 i kontortid eller per epost info@albacatering.no. Dette for at vi skal kunne behandle avviket om mulig.

 

BETALING
Betaling skjer med faktura. En korrekt fakturaadresse med evt. referansenummer, kostnadssted eller annen merking må være avklart før leveringen har funnet sted.

Med bedriftkunene opererer vi med 10 dagers betalingsfrist med mindre annet er avtalt.

Privatkundene må betale ved leveranse med kort eller Vipps eller ved faktura i forkant med mindre annet er avtalt.

Følgende informasjon trenger vi ved bestilling:
Kundenavn/Bedrift:
Org.nr. (bedrift):
Tel:
E-post:
Leveringsadresse:
Leveringstid:
Fakturaadresse:
Referanse:
PDF-faktura til epost:
Tid for retur av emballasje:
(Ved pdf-faktura må en korrekt fakturaadresse oppgis)

Mer nysgjerrig?

Vil du vite mer eller prøvesmake?

Har du spørsmål eller ønsker i forhold til et selskap eller catering? Vil du prøvesmake våre delikatesser, eller vite mer om oss? Ring, kom innom lokalen på Bøndenes Hus i Oppsandveien 3, Ski eller ta kontakt med oss i dag for et uforpliktende tilbud.

KontaktFAQ