FAQ - Ofte Stilte Spørsmål

Ja, man kan komme innom oss i Oslo. Det er sterkt anbefalt å avtale besøket på forhånd.

Alba Catering er spesialist i modern og klassisk italiensk kokekunst. Alle våre anledninger har en unik og autentisk italiensk preg.

Vi holder på med det meste innen event, utleie, selskapslokaler, bedrift anledning, mat og drikke. Vi tar oppdrag for alt fra noen få personer til store arrangementer med flere tusen deltakere/gjester. Vi har spesielt lang erfaring med gjennomføring av bryllup, middager med privat kokk og firmafester.

Vi setter pris på at bestillingen for mindre enn 20 personer er lagt inn senest 5 dager før levering. Ved anledninger med over 50 gjester er det anbefalt å bestille senest 2 uker før leveranse.
Ta gjerne kontakt for mer info eller last-minute bestillinger.

Ja, det skal være nok mat til et standard måltid. Dersom du tror gjestene dine kommer til å være ekstra sulten, vennligst si fra til oss før bestillingen plasseres, da vi kan bistå med å foreslå riktig mengde.
Kun fingermat menyene er tenkt til mingling eller aperitif.

Det er viktig at den som plasserer bestillingen alltid oppgir relevante allergener for sitt arrangement. Når det er gjort har vi anledning til å tilpasse oss evt. allergier. I tillegg er all mat merket med merkelapper som inneholder tydelig informasjon om allergener eller vil dere få per epost hele menyen med allergener.
En liten tillegg for tilpasset menyene kan forekomme.
NB! Vennligst ta i betraktning at vi jobber i et stort, industrielt kjøkken hvor krysskontaminering kan forekomme. Dersom du er ekstremt allergisk anbefaler vi derfor at du bestiller din egen mat, for å ivareta din helse og sikkerhet.

Alba Catering kan tilby en eksklusiv privat restaurant opplevelse hjemme hos deg eller i ditt bedrift.
Ønsker du å bestille en 3-, 4-, eller 5-retters selskapsmeny, tapas eller buffet, så er vi behjelpelig med kokk og servitør, så du kan slappe av og ta deg av gjestene.
Kr 550,- pr time pr servitør (minst 4 timer)
Kr 650,- pr time for kokk (minst 4 timer)
I tillegg kommer transport tur/retur fra Alba Catering
Kokken trenger minst 1 time på ditt kjøkken i forkant av bespisning for å klargjøre de siste på stedet.

Så snart du plassere en bestilling i vår netthandel får du automtisk bekreftelse og bestillingskontor vil sende inn en kort epost deretter for ekstra sikkerhet.
Skulle du plassere bestillingen per tlefon eller epost, vil du motta bekreftelse fra oss i skriftlig form (epost) som du må godta for å bekrefte detaljene og betingelsene. Så enkelt er det. Ved usikkerhet kontakt oss gjerne.

Dere kan sende bestillingen med ca. antall personer.
Fristen for å endre en bestilling med antall er 7 virkedager før leveringsdato.
Mindre endringer kan diskuteres/sendes innen 2 virkedager før leveringsdato.

Så snart du oppdager mangler/feil ved bestillingen er det viktig at du ringer oss på 67 42 42 43 eller skrive til info@albacatering.no, slik at vi kan rette opp i dette så raskt som mulig. I de fleste tilfeller vil vi være i stand til å hjelpe med kort tid varsel.
Utenfør vannlig kontortid, kan man finne vakttelefon nr på bestillingen bekreftelse.

Vi anbefaler våre kunder å avtale leveringstidspunkt opp til 30 min. før selskapet starter, da kan vi laste alt ned uten å forstyrre gjestene.
Vi leverer innen avtalt tidspunkt, dvs at ved behov kan vi levere innen 1 time før enn ønsket leveranse tidspunkt avhengig av dagens kjøringer og trafikk.

Kald mat kommer ferdig anrettet på aluminiumsfat, klar til servering.
Varm mat leveres i aluminiumformer pakket i én eller flere isoporkasser. Den holder maten varm i minst tre timer etter leveranse.

Varmekassene og plast(grønn) kassene må returneres av kunden til Alba Catering innen 3 virkedager eller vi kan hente ved tillegg betaling.

Ved behov kan man avtale å få maten anrettet i porselen eller hard plast fat. De skal returneres også.

Utstyr som ikke blir levert tilbake vil bli fakturert følgende:
Grønn plastkasse – kr 100,-/ st
Grå isoporkasser varmekasse – kr 200,-/ st.
Porselen/ plast/ metall fat/ skål – kr 100,-/ st

Leveranse priser er delt opp i 4 soner:
Sone 1 – Oslo, Bærum
Sone 2 – Nordre Follo
Sone 3 – Ås, Enebakk, Lørenskog, Lillestrøm
Sone 4 – Frogn, Vestby, Moss, Høbol, Askim, Sætre/ Hurum, Drammen, Lier

Vi evaluerer og tilby levering til andre soner etter avtale med kunden.

Man – Fre
8.00 – 17.00
Man – Fre 17.00 – 20.00
Lør – Søn 10.00 – 20.00
Henting av
varer
SONE 1 75,- 150,- 75,-
SONE 2 180,- 280,- 180,-
SONE 3 290,- 390,- 290,-
SONE 4 400,- 500,- 400,-

For leveranse utenfor vanlig tidsramme (08.00-20.00) kan forekomme et tillegg.

I utgangspunktet leverer vi i hele Oslo og Viken området, man vi er utrolig glad til å hjelpe dere med anledninger som skal holdes utenfor dette området.

Grønnkassene og isoporkassene som lånes til leveranse skal leveres tilbake til våre lokaler i:
– Oslo, Linstows gate 3, v/ NLA Høgskolen (kantine, 2.etasje)
eller i en våre pick-up point
– c/o Festutstyr, Ingierveien 2, 1410 Kolbotn
– c/o Cinque Terre Trattoria, Kolsås senter, Rødskiferveien 1, 1352 Kolsås
mellom 10.00 og 15.00 innen 3 virkedager etter levering.

Ved leveranse av keramisk fat eller skål, eller andre serverings- eller middagsserviser skal dette returneres sammen med kassene.

Kunden kan bestille henting av utstyr og informasjon om retur må avtales før leveransen er effektuert. Henting vil skje mellom 10.00 og 15.00 på hverdager.

Ekstra kjøring eller skadet/ manglende utstyr/ bokser faktureres kunden.

Utstyr som ikke blir levert tilbake vil bli fakturert følgende:
Grønn plastkasse – kr 100,-/ st
Grå isoporkasser varmekasse – kr 200,-/ st.
Porselen/ plast/ metall fat/ skål – kr 100,-/ st

Ja! Bare avtale med oss et tidspunkt som passer bra!
Du kan hente etter avtale på Alba Caterings hovedkjøkkenet v/ NLA Høgskolen (kantine, 2.etasje), Linstows gate 3, 0166 Oslo
eller i en våre pick-up point
– c/o Festutstyr, Ingierveien 2, 1410 Kolbotn
– c/o Cinque Terre Trattoria, Kolsås senter, Rødskiferveien 1, 1352 Kolsås

Våre sjåfører vil ha flere leveringer i løpet av en dag, og kan dessverre ikke hjelpe til å rigge opp buffeten og sette ut maten for hver kunde. Om man ønsker at noen andre gjør i stand dette kan man leie inn servitør av oss.

Privatkunder – Bestillingen betales med kort eller Vipps ved levering. Vi tar ikke kontant.
Sjåføren er ikke tillatt til å levere maten uten betaling har skjedd, men mindre noe annet er avtalt.

Bedrifter – Faktura med 7 dager frist eller kort ved levering.
Merking av fakturaer må være avtalt før leveringen har funnet sted.
Ved endring av informasjon på faktura i etterkant av at levering har skjedd tilkommer det
fakturagebyr på kr 150,-.

Store arrangementer (årlige festivaler, bryllup, etc…) – Faktura i 2 deler:
30% forhåndsbetaling ved bekreftelse av dato og tjenester, og endelig betaling etter arrangementet.

Ja, men kun for bestillinger som overstiger kr. 30 000,-. Det vil da være et depositumkrav på 30% av totalbeløpet som kan ikke refunderes.

Nei dessvere, men vi jobebr stadig til å finner mer og mer gode samarbeidspartner lokaler i Oslo, Nordre Follo, Enebakk, Sætre og mer!
Ta en titt på våre lokaler!

Vi har ikke oversikt over tilgjengelighet for alle lokalene, man skal ta direkt kontakt med utvalgt lokalet. Bruk gjerne kontakt skjema som finnes på lokalet eget side på albacatering.no.

Vi kan levere utmerket italienske mat opplevelser til enhver av våre lokaler!